StukTV Wil Groter Worden Dan Enzo Knol – John De Mol Koopt YouTube-kanaal op!

StukTV
5

John de Mol: ‘Met heel veel trots en blijdschap kan ik aankondigen dat StukTV sinds vandaag onderdeel uitmaakt van Talpa Network.’ De mediatycoon en miljardair is vanaf heden eigenaar geworden van het YouTube-kanaal StukTV van Giel de Winter die dit ‘een revolutionaire stap in de online wereld’ noemt.

1.9 miljoen abonnees

Dat is wat overdreven gezegd, maar het is wel de eerste keer dat een succesvol YouTube-kanaal met ruim 1.9 miljoen abonnees wordt opgekocht door een mediabedrijf. Waarom Giel deze enorme beslissing gemaakt heeft? In een interview met De Telegraaf zegt de oprichter van StukTV iets opmerkelijks: ‘We willen het grootste online content kanaal van Nederland worden.’

Grootste

Want ‘de grootste’ – dat is StukTV nog lang niet. Voor insiders is dit een directe verwijzing naar Enzo Knol. Met zijn 2 kanalen samen (een vlog- en een gamekanaal) scoort de vlogger uit Zeist ruim 2 keer zoveel views als StukTV. Ook heeft Enzo al meer dan 2 miljoen abonnees, terwijl StukTV ondanks hun grote succes van Jachtseizoen ruim 150.000 abonnees achter lopen.

Giel heeft in RTL Late Night onlangs nog gezegd dat er continue een gezonde strijd gaande was tussen hem (StukTV) en Enzo Knol. StukTV wil Enzo Knol voor Jachtseizoen hebben

Meer views

Ze kunnen alleen meer views scoren met hun kanaal – pardon: met het YouTube-kanaal van John de Mol – als ze gewoon meer video’s gaan maken. Nu John het stuur heeft overgenomen van 1 van de meest succesvolle YouTube-kanalen van Nederland zal er ongetwijfeld de turbo worden aangezet.

Of gaat John nog meer YouTube-kanalen overnemen? John de Mol heeft ook gezegd dat zijn doel was ook op social media de grootste van Nederland te worden. Als de tycoon dat wil dan zal hem dat zeker lukken. Met geld lukt alles.

Of toch niet? Voor Giel kan dit een geweldige stap voorwaarts zijn om te gaan samenwerken met John. Vraag is wel wat er gebeurd als die beiden ruzie met elkaar krijgen? Dan zit de voorman van StukTV met zijn vingers tussen de deur, want StukTV is niet meer van hem maar van de machtigste mediatycoon van Nederland.

Is KingAlert eigenlijk niets meer of minder als een Parasiet.

Ik plaats dit stukje maar onder dit topic omdat ik het idee heb dat men weinig terugleest.
Omdat het mij opviel dat dhr. Goudsmit opvallend veel de namen van Enzo of Dee in zijn titel verwerkt heb ik eens de moeite genomen zijn laatste 40 video s te bekijken kwa titel en views. De aantallen zijn gebaseerd op de stand van 2 nov 2018.
in de laatste 40 videos komt 19 keer de naam van of enzo of dee of beide voor. Dat is dus in 47,5 procent van zijn videos.
Hij pretendeert dus het nieuwskanaal te zijn van Youtube Nederland, maar dit lijkt meer op stalken van 1 of enkele personen.
Als je nu eens naar de aantallen views kijkt met Enzo of Dee in de titel en naar de aantallen views zonder kom je tot de volgende conclusie.
De 19 met hebben een gemiddelde views van 211000.
De 21 zonder hebben een gemiddelde van 143000.
Dat wil dus zeggen per video met Enzo of Dee in de titel scoort hij 68000 views meer, als je die dan vermenigvuldigd met 19 kom je uit op een aantal views van 1 milj 292000 die hij te danken heeft aan die voormalig koppel. Dus mijn titel is geen belediging naar de heer Goudsmit toe maar slechts een constatering van een feit. (een parasiet is een organisme die zich voedt en leeft ten kostte van een ander organisme).
Ook blijkt uit dit verhaal dat de kijkers van KingAlert veelal te vinden valt in de doelgroep van Enzo.
Dezelfde kijkers dus die hij in de streams van Fishanator uitscheldt voor schaamhaarloze mongolen met iq van 40. Ik weet niet wat die 1,3 miljoen extra views hem extra opleveren maar ik maak me sterk dat hij dat hij hierdoor wel meer kan vragen voor reclame acties op zijn kanaal.
En dan te weten dat hij eigenlijk een bloedhekel heeft aan Enzo omdat hij (vlgs eigen zeggen) de enige grote youtuber is waarmee hij geen contact heeft.

Ik heb het vermoeden dat het volgers aantal van het kanaal Enzo Knol niet kloppen en kunstmatig opgehoogd worden. StukTV maakt echt programma’s, Enzo Knol herhaalt tot op de dag van vandaag hetzelfde kunstje: ontbijt filmen, lunch filmen, avond eten filmen, activiteiten die hij leuk vindt filmen. Op een gegeven moment komt er een moment dat dat kijkers echt niet meer gaat boeien.

Even correctie: “Ik heb het vermoeden dat het volgers aantal van het kanaal Enzo Knol niet klopt en kunstmatig opgehoogd wordt”.

Ja van een aantal kanalen wordt door YouTube de subscribers en de views (soms voor een tijdje) niet goed genoteert. Evenzo worden fake subscribers toegevoegd aan een kanaal. Dit kan een niet kwaadaardige eigenaar van zijn/haar YouTube kanaal niet altijd meteen doorhebben. Als je bent ondergebracht bij een mediabureau (bv. Divimove) heeft deze ook belangen. Meer subscribers en views is meer inkomsten en dus ook voor hun. De kans dat mediabedrijven hongerig zijn naar geld is groot en kan ertoe leiden dat door hun computergestuurde fake accounts worden aangemaakt en/of worden aangekocht. Als je dat in een bepaalt ritme doet, valt dit niet zo op. Ofwel er wordt met beleid kunstmatig e.e.a. verhoogd. YouTube zou in hun database met software meer kunnen en moeten screenen of bepaalde dataverloop opvallend is, waardoor ze kunnen ingrijpen en corrigeren. Dit laatste is in feite ook wat Paultje van KingAlert een aantal keer heeft gezegd de afgelopen jaren. Krijgt Paultje kaboutertje toch eens een keer gelijk van mij. Misschien dat John de Mol achter zijn oren krabt als blijkt dat bijvoorbeeld StukTV niet de huidige 1,9 miljoen subsribers heeft maar feitelijk 1,1 miljoen. Evenzo voor Enzo Knol en andere “fame” kanalen. Je ziet ook dat in het verleden goed lopende kanalen het op eigen kracht nu niet redden. Uiteraard kan dit ook aan de content liggen. En kijkertjes willen ook wel eens zappen naar andere content kanalen omdat deze flitsender en leuker kijken.

Op termijn wellicht het einde van de “werkvriendschap” tussen deze 3 StukTV heren. Thomas heeft een tijd geleden al duidelijk gezegd, dat StukTV in zijn huidige vorm over een paar jaar niet meer bestaat. Als Ome John te veel gaat drukken op resultaten of formats aanlevert waar een van de 3 heren niets in ziet, kan het zomaar zijn dat een van de heren begint met weglopen. Anderzijds, een goede investeerder kan met zijn meegenomen geld ook de vrijheid geven dat StukTV breder en nog aantrekkelijker wordt. Eerst zien, dan geloven. Over een jaartje weten wij meer. Dat StukTV dacht Enzo voor jachtseizoen te strikken, kan voorlopig wel de ijskast in.

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

StukTV
3
StukTV Wil Enzo Knol Voor Jachtseizoen

Verrassend: Giel de Winter van StukTV wil dat voor het volgende seizoen Enzo Knol meedoet met hun succesvolle YouTubereeks ‘Jachtseizoen’.  Tot nog toe liet Giel zich altijd negatief uit over Enzo en vloggen. De stunt-YouTuber had in de media eerder gezegd dat vloggen ten dode was opgeschreven en riep op …

StukTV
Film StukTV Komt Eraan!

StukTV gaat een film maken! Dat valt op te maken uit een interview met Bas van Teylingen die ook de film van Dylan Haegens heeft geregisseerd. Op de vraag of er na het succes van Dylan’s film nu ook een deel twee komt zegt de regisseur/YouTuber: ‘Voor het team van Dylan …

StukTV
6
Giel de Winter Verdient Geen Cent Aan YouTube-hit

In ‘Dummies Podcast’ vertelt Giel de Winter van StukTV dat hij nog steeds niets verdient aan Het Jachtseizoen – de YouTube-hit bedacht door De Winter. Vaak scoren deze filmpjes ruim boven de miljoen views, maar ondanks dat moet er meer geld bij dan er binnen komt. Waarom kost het zoveel? …