
Giel de Winter van StukTV werd vanmorgen blij wakker. Op Instastories laat hij zien dat de eerste aflevering van
Het Jachtseizoen 631.000 kijkers had getrokken. Daarmee staat zijn programma op nummer 12 van meest bekeken tv-programma’s van zaterdag 11 september. Is dat goed?
John de Mol, eigenaar van StukTV en van SBS (de tv-zender die Het Jachtseizoen uitzend) zal tevreden kunnen zijn. Maar het programma op dezelfde zender van Snollebollebes-zanger Rob Kemps Wheels, scoorde hoger. Ook is dit de eerste aflevering waar heel veel publiciteit voor is geweest. De vraag is dus of de tv-versie de komende tijd wel zo goed bekeken blijft.
De YouTube-versie van Het Jachtseizoen wordt nog altijd veel beter bekeken met soms miljoenen kijkers! Dus de vraag blijft nog steeds of de overgang van Giel naar tv is geslaagd. Dat zal de komende tijd moeten blijken. Opmerkelijk wel dat Giel zo gehyped is over de tv-serie. Is dit niet dezelfde Giel die eerder meldde dat tv dood is? In het Engels hebben ze hier een uitdrukking voor: he must have eaten his own words.