Stuk-TV Stefan Krijgt Kritiek: 1 Peukje En De Wereld Ontploft!

StukTV
10


De hoofdredacteur van het blad Glamour heeft haar verontschuldigingen aangeboden voor een foto van StukTV Stefan Jurriens. Die staat een sigaartje rokend in het blad!

Omdat vooral jongeren en kinderen opkijken naar deze Stefan wordt dit als kwalijk gezien. De sterk bebaarde YouTuber geeft hiermee het slechte voorbeeld is het idee. Op Instagram reageert hij met: ‘1 peukje en de wereld ontploft.’

Hij krijgt namelijk nogal wat negatieve reacties, maar niet van mede-YouTubers Kaj van der Ree en Tim Hofman (BOOS). Kaj reageert met een Instastories waarop hij demonstratief een sigaret opsteekt en Tim meent dat Stefan er niet is om de kinderen op te voeden.

Opmerkelijk is dat de hoofdredacteur vertelt dat Stefan die speciaal met zijn collega’s naar Cannes was afgereisd voor de fotoshoort erg zenuwachtig was en de hele dag al aan het paffen.

Waarom zo zenuwachtig? Is een fotoshoot in Cannes spannender dan al die opdrachten die ze moeten uitvoeren voor hun YouTube-kanaal?

Roken is zijn zaak natuurlijk, of je nu de verantwoordelijkheid van gezond leven helemaal bij de ouders moet leggen, zoals Kaj en Tim suggereren lijkt me wel overdreven.

De overheid doet alles eraan om roken uit ons straatbeeld te houden door alle reclames hiervoor te verbieden. Dan is een rokende YouTube-ster niet behulpzaam hierin.

Laat maar Woody.
Jij hebt volstrekt gelijk. Zij maken kinderlijke content ,en zeggen dat t voor een hogere doelgroep is. Dus niet de content is belangrijk ,maar wat je zegt . Sorry dat ik dat niet begreep.

Beste Woody Pride.
Het gaat er niet om wat je zegt dat je doelgroep. Dat staat leuk voor adverteerders. Zo zegt Kalvijn ook content te maken voor de laatste klassen van het voortgezet onderwijs.
De realiteit is anders. Bij beiden bestaat de content uit filmpjes voor kinderen.
Hoe verklaar je anders de prijzen die beiden hebben ontvangen bij de Zapp awards en de Veed awards. Beide maken ook actief reclame op hun Instagram om de jonge kijkers te bewegen op hun te stemmen. Ga anders eens naar een optreden van stuk tv dan zie je waar hun fanbase uit bestaat.

Dat er veel kinderen kijken, betekent niet dat de content voor kinderen is. Ik zal mijn friet voorbeeld er even bij pakken. Friet is het lievelingseten van veel kinderen, maar dat wil niet zeggen dat friet speciaal of alleen voor kinderen is. Zelfs Enzo Knol (ja, je leest het goed) richt zich NIET alleen op kinderen, maar doet wat hij zelf leuk vindt en toevallig vinden veel kinderen dat leuk om naar te kijken.

10 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

StukTV
StukTV Zwicht Voor Druk Van John de Mol – Het Jachtseizoen Ook Op TV!

Opmerkelijk bericht: StukTV gaat een speciale tv-versie maken van Het Jachtseizoen voor SBS-tv. Giel de Winter heeft altijd volgehouden dat (liniaire) tv dood is. Op Instagram schrijft hij: “Ik heb altijd een grote bek gehad als het gaat om ‘televisie’ en nu is het tijd om die praatjes waar te …

StukTV
Jachtseizoen Breekt Nieuw Record: 1,6 miljoen Views Binnen 48 Uur

StukTV heeft met de nieuwste aflevering van Het Jachtseizoen alle records op YouTube verbroken: binnen 48 uur 1,6 miljoen views! De aflevering is speciaal omdat Enzo Knol eindelijk meedeed met 1 van de meest succesvolle series op de videodienst. Giel de Winter en Enzo hebben een geschiedenis, maar de ruzie …

StukTV
Het Jachtseizoen Met Enzo Knol Breekt Records – Spannend Tot De Laatste Seconde!

Giel de Winter van StukTV kan tevreden zijn nadat hij vanochtend wakker werd. Giel op Instagram: “1 miljoen views, trending 1, en nu al 88.000 likes. Dit zijn kijkcijfers waar we lekker van wakker worden. Dank voor het vertrouwen lieve kijkers. De jacht is weer geopend.” Zonder de uitkomst te …