Stuk TV Op tv Is Kijkcijferramp! Hoe Kan Dit?

StukTV
6

Het Jachtseisoen van Stuk TV mag dan op YouTube een doorslaand succes zijn met iedere keer meer dan een miljoen views, op tv zakken ze door het ijs.

Afgelopen maandag werden 2 afleveringen op Veronica uitgezonden. De eerste met Dionne Slagter die slechts 112.000 keer werd bekeken. De tweede aflevering die direct erna werd uitgezonden scoorde helemaal slecht: 59.000 kijkers! Zo blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. Dit zijn cijfers die StukTV onwaardig zijn!

En het kan zeker niet liggen aan het programma wat ervoor kwam. Dat was Veronica Inside en met 640.000 kijkers het best scorende programma van deze zender.

Er zijn dus ruim een half miljoen kijkers weggezapt op het moment dat Stuk TV in beeld kwam. Of dachten de kijkers van deze ‘ouderen’ zender dat hun tv stuk was?

Deze afleveringen waren weliswaar op YouTube eerder uitgezonden, je mag verwachten dat het overgrote deel van het publiek van Veronica Inside Stuk TV nog niet had gezien. Conclusie: ze hebben ook helemaal geen behoefte om naar de video’s van Giel de Winter en zijn vrienden te kijken.

Nou de opa’s was echt iets voor kleuters en beginnende tieners idem met pretpark en winkel gebeuren. Hun content was flauwer dan het ruiken naar stront.

Als de opening was gedaan met Marco Borsato waren er veel meer kijkers blijven hangen naar mijn idee..
Hoewel ik als ouder (35) bekende YouTubers wel ‘ken’, zijn er genoeg ouders van mijn leeftijd die geen idee hebben waar ik het over heb als ik het heb over Kalvijn, Onnedi, Nikkie Tutorial, Dylan Haegens, Don de Jong of wie dan ook.
Als je dan STUKTV (I love it) op je zender presenteert, met een nog minder bekend persoon als Dionne (love her to), dan trek je niet de aandacht. De mensen die tv kijken, kennen hun simpelweg niet, dus wat is er dan interessant aan?!
Dus nee.. Die kijkcijfers zijn niet vreemd naar mijn idee.
Zoals gezegd: als de opening met Marco (of iemand anders BEKEND tussen 1990 en 2010) was geweest, was de interesse veel meer gewekt bij het televisiekijken publiek!
Maar toch leuk dat ze het proberen!

Beste Pandabeer, het is heel makkelijk te zeggen dat mijn doelgroep 65 plussers zijn,maar als mijn content alleen door kinderen wordt leuk gevonden dan is de bereikte doelgroep dus kids. Ook Kalvijn heeft r een handje van zijn doelgroep te omschrijven ouder als ze on werkelijkheid zijn. Hij omschrijft zijn doelgroep als laatst jaren voortgezet onderwijs, begin studerende. Maar ook zijn fans bestaan uit 10 tot 15 jarigen door zijn content.

Logisch toch, hun doelgroep is kids tot en met jaartje of 15… en de jongste van deze doelgroep liggen dan al te snurken. Tevens is televisie een achterhaald medium. YouTube geeft een signaal als je favoriete kanaal iets plaatst. Tevens je kan privĂ© op elk gewenst moment kijken op je eigen mobiel of tablet. TV kijken betekent dat pappa of mamma voor het zeggen heeft op welke zender gekeken wordt. Dat scherm in de woonkamer kan je niet delen met zijn allen maar ja de heren van StukTV dachten doekoes ook op tv te kunnen opstrijken. Foute gedachten.

Dat is NIET waar. StukTV heeft vaak genoeg gezegd dat hun doelgroep jongeren zijn (ongeveer vanaf 16 jaar). En dat hoor je ook wel aan hun taalgebruik.

6 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

StukTV
2
Heeft Giel de Winter Vermomd Enzo Knol Ontmoet?!

Giel de Winter liet onlangs op instastories een opmerkelijke beeld zien. Hij filmde zijn cameraman terwijl een grote foto van Enzo Knol omhoog hield. ‘Dat klopt niet’ zegt Giel alleen tegen zijn medewerker. Wat ze nu precies aan het doen waren werd niet duidelijk. Toch lekte er via een livestream …

StukTV
2
Stefan Stopt Ermee – Einde Van StukTV?

Stefan van StukTV stopt voorlopig met werken, zowel voor StukTV als met social media. Time out, zoals de bebaarde YouTuber het noemt. De overspannen Stefan wordt het allemaal teveel zo laat hij weten via Instagram en weet ook niet wanneer hij dan wel weer terugkeert. En net nu Giel de …

StukTV
Waarom StukTV Niet Het Grootste YouTube-kanaal Van Nederland Is! Enzo Nog Lang Niet Verslagen.

Giel de Winter schreeuwde het van de daken: EINDELIJK, 6 jaar (!) nadat hij het succesvolle kanaal was begonnen is het hem (hen) gelukt om Enzo Knol voorbij te streven. Maar daarmee zijn ze nog niet het grootste YouTub-kanaal: dat is namelijk The Voice Kids. Die heeft 2.370.000 abonnees en …