NOS Misbruikt Populariteit Enzo Knol

Enzo Knol op NOS
Enzo Knol
3

Enzo Knol op NOS

Heb je het gezien? Op het NOS Journaal hadden ze het over vloggers. De Consumentenbond vindt dat populaire YouTubers kinderen aanzetten tot ongezond eten. Ze maken reclame voor koekjes en frisdrank zonder dat het duidelijk wordt gemaakt aan de vaak jonge kijkers dat het reclame is.

Op zich prima dat hier aandacht aan wordt besteed, maar het grootste gedeelte van dat item werd gevuld met beelden uit de vlogs van Enzo Knol en zijn broer Milan.

De vissticks van Enzo

Daarbij zie je dat Enzo vissticks aanprijst en Milan Doritos. Ook zie je Enzo met honderden blikjes Shark drink sjouwen.

Je zou dus denken dat het vooral de broers Knol zijn die kinderen vet maken. Daar klopt niks van! Enzo heeft zich daadwerkelijk laten sponsoren door Iglo vissticks. Maar die beelden zijn wel uit 2014!

Milan zie je in de weer met Doritos. Als het ergens wel duidelijk is dat dit een gesponsorde item is dan is het wel met die Doritos-reclame. Ook bij Shark energy drink mag het ook voor jonge kijkers duidelijk zijn dat Enzo en Milan echt niet verslingert zijn aan die drank. Enzo gaat toch niet honderden Shark drinks kopen om ze zomaar weg te geven?

Bovendien, het aantal keren dat Enzo met dit soort gesponsorde acties meedoet is op 1 hand te tellen! En dan de kop boven het artikel op NOS op 3: “Vloggers maken hun fans dik”.

Daarbij is groots de foto van Enzo gebruikt. Dik? Door vissticks aan te prijzen in een vlog uit 2014? Dat is bijna 2 jaar geleden!

Sponsort schoonmoeder Enzo?

Toegegeven, Enzo is een beetje dikker geworden sindsdien maar dat komt door het lekkere eten van de moeder van Dee. Je ziet de vlogger veelvuldig het eten van zijn schoonmoeder aanprijzen. Of zou die Enzo ook sponsoren?

Natuurlijk zijn er andere YouTubers die je veel vaker met gesponsorde snoepgoed in de weer ziet, maar uitgerekend Enzo en Milan zijn zeer selectief wat ze hun kijkers laten zien.

Wederom zie je dat in de berichtgeving ook weer Enzo wordt gebruikt om snel een item te maken terwijl juist hij er nog het minst hieraan mee doet.

Reclame op TV

Het overgrote deel van de reclamegeld gaat overigens naar de TV. Dan weet je misschien wel dat het reclame is, maar blijkbaar is het effectief genoeg om er miljoenen aan uit te geven. Het zijn niet de vloggers Enzo en Milan die kinderen dik maken, maar het is de TV die daar miljoenen mee verdiend.

Waarom schaffen ze gewoon niet reclame af bij de publieke omroepen? Dan geven ze tenminste het goede voorbeeld! Foto: NOS

Uitzending 20.00 Journaal. Het item is vanaf 13 minuten. Let op, eerst krijg je reclame te zien.

Lees ook dit: Enzo Knol bedankt Snapchat volgers

Inderdaad, echt schandalig gewoon! Komt omdat ouderen vaak niet begrijpen wat YouTube is, en al helemaal niet WAAROM mensen het als hobby hebben. (Je artikels zijn trouwens echt super leuk om te lezen! Ik kijk elke dag op deze website! Ga zo door!!!)

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Enzo Knol op Twitch
Enzo Knol
Enzo Knol Ontwijkt Antwoord Op Vraag Wat hij Verdient – Hier Het Echte Antwoord: 8 ton Per Jaar

Er zullen heel wat mensen op de vlog van Enzo hebben geklikt puur vanwege de titel: Kind vraagt: hoeveel verdien jij per jaar? Als je de vlog van Enzo afkijkt weet je nog steeds niet het antwoord. Dat was ook de verwachting. Enzo heeft daar nooit het antwoord op willen …

Enzo Knol
Enzo Knol Is Geen Geldwolf! “Wees Wat Aardiger Voor Mij”

Terwijl Enzo Knol wordt overstelpt met complimenten voor de liveshow EnzoLympics van afgelopen zaterdag, moet hij ook iets kwijt over de negatieve reacties die hij eerder kreeg. Onder zijn laatste vlog Zenuwen voor de Enzolympics live schrijft hij:” En alleen maar fijn om jullie mening te zien.” Maar: “Het kan …

dutchperformante
EnzoLympics Groot Succes – Mede-Presentator Chahid Charrak Na Show Lamborghini Kwijt

Tot op het laatst heeft Enzo Knol nog reclame gemaakt voor de liveshow in Groningen, maar de beelden van de aanwezigen laten zien dat de zaal vrijwel geheel was uitverkocht. En zo te lezen op Insta waren de fans enthousiast over de eerste live EnzoLympics. Pim, de personal trainer van …