Milan Knol Schakelde Advocaat In Over Sluikreclame
- By : Admin
- Category : Milan Knol

Milan Knol, de twee jaar oudere broer van Enzo, heeft anderhalf jaar geleden een advocaat ingeschakeld om te achterhalen wat je als YouTuber wel mag doen op reclamegebied en wat niet. Het gaat hier om reclame maken voor producten als Doritos-chips. De fabrikant betaalt de YouTuber aardig wat geld hiervoor, maar weten zijn jonge kijkers wel dat dit gesponsord is?
Vriendin Jill
In een interview met De Gelderlander geeft hij aan dat hij dit altijd duidelijk vermeld. Ook zijn vriendin Jill vertelt dat zij onder haar video altijd aangeeft hoe het precies zit. Ze meent dat veel vloggers dit niet doen. ‘Je moet er op gewezen worden dat sluikreclame maken niet de bedoeling is, ik wist dit eerst ook niet.’
Dit is 1 van de zeer weinige interviews die Milan tot nog toe in zijn YouTube-leven heeft gegeven, dit in tegenstelling tot zijn vloggende broer die wekelijks wel ergens in een publicatie of tv-programma wordt genoemd.
De Telegraaf
Zijn ‘grootste’ interview is geweest in De Telegraaf uit 2014. Dat was 2 pagina’s groot maar weer wel met zijn broer Enzo erbij. Dat Milan het niet altijd op heeft met de media wordt duidelijk uit het volgende.
Milan weigerde interview
Tijdens tv-opnames van RTL Boulevard buiten zijn huis in Hilversum waar hij toen woonde werd Enzo geïnterviewd. Maar Milan weigerde ook in beeld te komen. En een interview met Jeroen Pauw voor de gelijknamige talkshow werd op het laatste moment afgezegd. Milan zou een belangrijke zakelijke bespreking hebben die hij niet kon verzetten. Zie ook: Milan Knol was 2 weken ‘verdwenen’. Foto: YouTube.
Geen reacties