Wie is de Grootse YouTuber van Nederland? Enzo Knol OfStukTV!?

Alle YouTubers
4

KingAlert stelt de vraag wie dit jaar de grootste YouTuber van Nederland is/wordt. Op zijn lijstje is dat nummer1: StukTV, nummer2: Dylan Haegens en nummer 3: Enzo Knol. Hij komt tot die top 3 YouTubers door domweg de laatste video van de betreffende YouTube-sterren te nemen en daaruit te concluderen dat StukTV het meest wordt bekeken.

StukTV grootste?

Het lijstje zou kunnen kloppen als je het aantal views per video lijdend neemt in je beoordeling welke YouTuber de grootste van Nederland is. StukTV scoort elke keer als een tielerier met hun nieuwste avonturen, zelfs boven de miljoen views! Ook Dylan Haegens lukt het elke keer weer om ruim boven de 500.000 views per video te komen.

Echter, wat een veel beter beeld geeft is te kijken hoeveel views ze per dag op hun kanaal bereiken. Dus hoeveel keer al hun video’s worden aangeklikt. Dan is overduidelijk Enzo Knol de absolute winnaar. 36.850.000 views voor de maand november 2016. Per dag dus ruim een miljoen views.

Afgelopen maand heeft hij zelfs ruim 64 miljoen views behaald. Dit moet een correctie zijn van YouTube. Er zijn blijkbaar in het verleden te weinig views voor zijn kanaal berekend.

Dylan Haegens

Op zijn kanaal Dylan Haegens heeft de Limburger 15 miljoen (nov 2016) gescoord en 25 miljoen met de correctie van afgelopen maand. Daar moet je zijn tweede kanaal Team DylanHaegens erbij op tellen: 4,5 miljoen views. In totaal: 19,5 miljoen views. Enzo heeft dus bijna twee keer zoveel views (kijkers).

Enzo Knol

En de cijfers van StukTV: die tipt net de 14 miljoen views aan. Enzo Knol steekt dus met kop en schouders boven de andere twee grote YouTube-kanalen. Ook het aantal abonnees zegt wel wat over de populariteit van de YouTuber. Met ruim 1,4 miljoen abonnees is ook daar Enzo Knol de ongekroonde koning van Nederland.

Hoe dan ook, ik zie niet gauw een verandering in dit lijstje komen. De top 3 zal nog lang YouTube domineren.

En nu een update m.b.t. wie wordt de grootste YouTuber in 2017 volgens Paultje (de grootste 3 van nu) op basis van subscribers:
Per 22-01-2017 is de PROGNOSE dat op 31-12-2017 op nummer 1 staat:
1) StukTV 2.000.000 subscribers
2) EnzoKnol 1.750.000 subscribers
3) Dylan Heagens 1.500.000 subscribers

De prognose op 22-01-17 zal StukTV op 20-06-2017 groter zijn dan EnzoKnol op basis van het aantal subscribers. Leuk om dit in de gaten te houden.

Gio Laytoo komt niet verder dan 880.000 subscribers op 31-12-17. StukTV vernieuwd en verbeterd haar content constant. Als nieuwe content aanslaat kan men nog harder groeien. Giel eigenaar van StukTV, begint nu al aardig zijn zakken te vullen en heeft al een aantal personeelsleden in dienst.
Enzo’s subsribers gaan minder hard omhoog omdat de verwachting is dat zijn content niet vernieuwd wordt. Een aangekondigde trouwen met Dee zou subscribers kunnen opleveren. Maar dat zijn zij niet echt van plan.

Let op! De vergelijking is gemaakt n.a.v. de drie genoemde YouTube kanalen. Procentueel kan een ander YouTube kanaal dus nog harder zijn gestegen.

Data van 01-01-2016 t/m 31-12-2016
Procentuele toename voor de meeste subscribers in 2016:
Op nummer:
1) Dylan Haegens
2) StukTV
3) Enzo Knol

Procentuele toename voor de meeste views in 2016:
Op nummer:
1) Dylan Haegens
2) Enzo Knol
3) StukTV

Enzo Knol subscribers : + 39,22%
views : + 82,04%

Dylan Haegens subscribers : + 78,84%
views : + 162,09%

StukTV aantal subscribers : + 46,36 %
aantal views : + 69,16 %

Conclusie: Dylan Haegens is zowel in subscribers als het aantal views procentueel het hardst gestegen. Let op! Dus niet in absolute aantallen.

In absolute aantallen de toegenomen subscribers in 2016:
Op nummer:
1) Dylan Haegens
2) StukTV
3) Enzo Knol

In absolute aantallen het aantal toegenomen views in 2016:
Op nummer:
1) Enzo Knol (met kop het schouder factor 3 meer dan DH en StukTV)
2) Dylan Haegens
3) StukTV

Aangezien CPM nog steeds het belangrijkste uitgangspunt is van YouTube waarop het verdienmodel wort gehanteerd, verdiende ook in 2016 Enzo vrachtwagens vol met geld.

Het is op zich logisch dat enzoknol in totaal de meeste views per maand pakt. Hij uploadt twee video’s per dag, terwijl Stuktv meestal maar 2x per week (soms 1x) uploaden.

Als je kijkt naar de maandelijkse groei in subs dan zie je wel dat de stijging van Enzo afvlakt. De statistieken van afgelopen 30 dagen:
Stuktv: +56.630
Dylan: +41.810
Enzoknol: +26.332

Als dit door blijft gaan kan stuktv over een jaar op de 2 miljoen abonnees zitten en enzoknol op de 1,75 miljoen. Maar dat is alleen als die trend zich doorzet, wat waarschijnlijk niet zal lukken. Stuktv heeft nu een nieuwe serie (Jachtseizoen) die veel kijkers trekt. Ook Roadtrippers trok eind vorig jaar ook veel kijkers. Het is dus maar de vraag hoe het eruit ziet als ook Jachtseizoen is afgelopen. Maar het zou dus best kunnen dat Stuktv Enzo inhaalt qua abonnees dit jaar.

Maar Paultje had het niet over abonnees zei hij.

Overigens zie ik op de voorpagina van deze site nog steeds geen nieuwe berichten, na het bericht over Jill, dus er lijkt nog het een en ander mis te zijn met deze site.

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enzo Knol
Enzo Knol en Myron Koops Hebben Nu Ook ‘Officieel’ Relatie

Enzo Knol heeft voor de derde (!) keer in korte tijd een foto op zijn Instagram geplaatst samen met zijn vriendin Myron Koops. Wat opvalt: alle 3 de foto’s ondertekent Enzo met een hartje. En dat hartje kan maar voor 1 persoon bedoelt zijn! Ook Mees van Dam, visvriend Daniel …

Alle YouTubers
Boaz Slachtoffer van Diefstal – Geen Vlog Online!

De vakantie van Boaz met zijn vriendin in Parijs is uitgelopen op een ramp! De YouTuber is zwaar aangeslagen wanneer hij zijn kijkers moet vertellen dat er vandaag geen vlog online komt. Er is een ruitje ingetikt van zijn auto en waardevolle spullen zijn verdwenen. Daarbij is ook de laptop …

Enzo Knol
Enzo Knol Boos Op McDonalds In Huis ter Heide

Enzo Knol maakt vaak gebruik van de McDonalds in Huis ter Heide (Zeist), maar in vlog 2503 laat hij weten dat hem iets dwars zit. Een aantal medewerkers zijn altijd chagrijnig naar hun klanten toe en er kan geen lachje vanaf. Enzo reageert kwaad nadat hij net weer een bestelling …