In ‘Dummies Podcast’ vertelt Giel de Winter van StukTV dat hij nog steeds niets verdient aan Het Jachtseizoen – de YouTube-hit bedacht door De Winter. Vaak scoren deze filmpjes ruim boven de miljoen views, maar ondanks dat moet er meer geld bij dan er binnen komt. Waarom kost het zoveel? Giel: ‘Dat zit in het huren van camera’s, in autohuur, in redacteuren.’
RTL
Eerst had hij aangeklopt bij RTL waar hij via hun MCN (Multi Media Channel) bij verbonden is om dit project te financieren. Toen ze hem domweg weigerde geld te geven, heeft Giel zijn eigen spaargeld aangewend om Het Jachtseizoen van de grond te krijgen. Uiteindelijk denkt de YouTuber er wel beter van te worden.
Tegen donaties
Vandaag heeft de productieve jongeman ook een interview gegeven aan 538 waarbij hij afgeeft op streamers en YouTubers die geld vragen aan hun kijkers. Hij vindt dat ze genoeg verdienen en niet aan minderjarigen om donaties moeten vragen.
De dj van 538 meent dat Giel zelf schatrijk is en het geld bij hem tegen de ramen aanklotst. Giel speelt het spel vrolijk mee, maar ondertussen weten we dat het voor deze YouTuber helemaal geen vetpot is. Wat dat betreft heeft Enzo Knol het stukken beter voor elkaar: die heeft al lange tijd de status van miljonair bereikt en kon dit jaar nog zijn broer Milan helpen om zijn droomvilla te kopen.
Zie ook: Jaloerse Giel de Winter van Stuk TV: kijk geen Enzo Knol