Giel De Winter (StukTV) Kan Het Niet Laten – Geeft Enzo Knol Weer Tikje

Enzo Knol
4

Wat heeft Giel de Winter van StukTV toch tegen Enzo Knol? Ook nu weer bij een interview met radio 538 kan hij het niet laten om even uit te halen naar de populairste vlogger van Nederland.

De interviewer vraagt aan Giel hoe vaak hij per week een video upload. Giel: ‘Nou eigenlijk maar 2. Ik zou ook niet ineens meer willen, omdat ik het wel belangrijk vindt dat je vernieuwend blijft. Want als je elke dag hetzelfde doet dan denk ik dat je een grote fout maakt.’

Sorry Enzo

En of het al niet duidelijk genoeg is over welke YouTuber hij het heeft voegt Giel eraantoe: ‘Sorry Enzo.’ De interviewer lacht ietwat ongemakkelijk en concludeert: ‘Oké – niks aan de hand. Ik hoorde gewoon een beetje haat.’

Enzo twee keer StukTV

Dat had de radio-dj goed gehoord. Eerder had Giel ook al beweerd dat vloggen aan het dood gaan was tijdens een interview met RTL Late Night. En in een gesprek met NRC Handelsblad had hij het al in negatieve zin over vloggen. Maar waar baseert hij dat op? Op zijn YouTube-kanaal haalt Enzo 2 keer zoveel views als StukTV met hun kanaal.

Mocht de vlogger net zoveel views halen als het kanaal van Giel dan pas moet hij zich echt zorgen gaan maken. Met afgelopen maand ruim 35 miljoen views op zijn kanaal is Enzo Knol de grootste Nederlandstalige YouTuber. Aan de feiten zie je alleen maar dat vloggen niet meer weg te denken is van YouTube.

Ruzie

Eind 2015 hadden de twee een echte ruzie die op tv werd uitgevochten. De jongens van StukTV hadden een fuifje georganiseerd in de tuin van de vlogger. De video werd toen door Enzo geblokkeerd. Na een verzoeningsgesprek was de video weer online gekomen.  Zie ook: Giel – StukTV: geen spijt van stelen Enzo’s VEED Award. Foto: radio 538

Ik merk dat de Admin een Enzo fanboy is. Ik vind dat Wikker neutraler moet worden en dat de admin geen kant kiest qua fan en welke video’s hij leuker vindt. De admin mag zijn mening geven maar daarin mag niet vermeld worden welke Youtber hij nou leuker en beter vindt. Het feit dat hij Giel in het verkeerde daglicht zet vind ik raar want de kwaliteit (wat ewout ook zei) van de video’s van StukTV is nou eenmaal gewoon beter dan Enzo. Hopelijk begrijpt de admin dat de kwaliteit slechter is als je met een vlog camera filmt dan je met een professionele film camera filmt. Enzo heeft de een stuk minder views per video dan StukTV maar Enzo is bekender. StukTV bestaat sinds dat zij bestaan al uit een (toen nog soort van) hele redactie. Al die cameramannen en redacteurs hebben een audiovisuele opleiding gedaan. Dus conclusie:

Kwalitatief gezien is StukTV beter en Enzo heeft meer views per maand en is bekender. Maar StukTV is veel aantrekkelijker voor adverteerders dan Enzo. De doelgroep van Enzo is jonger en makkelijker dan StukTV. Ik schat dat 16+ kinderen niet meer naar Enzo kijken maar naar StukTV. Ik ga mijn mening wie nou beter is niet geven.

Enzo haalt nog lang niet zoveel views per video als StukTV. Daarnaast heeft ezo een veel makkelijke doelgroep. En zijn zijn vidos van slechte kwaliteit (geen inhoud, productie en montage is slecht, enz). Voor adverteerders is StukTV veel interessanter.

4 Comments

Leave a Reply to JK Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enzo Knol
Gerard Joling Jaloers Op Enzo Knol

Tv-ster en zanger Gerard Joling kan het niet hebben dat Enzo Knol veel meer views en abonnees op YouTube heeft dan hij. Want wat veel niet veel mensen weten (en terecht!) is dat Gerard niet alleen een aanstellerige tv-ster is (dat wisten we al jaren), maar ook een zeurende vlogger. …

Enzo Knol
Enzo Knol Krijgt Steun Na Aanval Britt Dekker Op Vlogger

Bij de Tina Awards onthulde tv-persoonlijkheid Britt Dekker dat Enzo Knol 10.000 euro heeft gevraagd voor zijnkomst naar dit event. Met eerst de mededeling dat ze niet wist of ze dit mocht zeggen vertelde ze het toch. Dat kreeg hij niet en dat was de reden waarom hij er niet …

StukTV
StukTV scoort minder op TV Dan Op YouTube

Giel de Winter van StukTV werd vanmorgen blij wakker. Op Instastories laat hij zien dat de eerste aflevering vanHet Jachtseizoen 631.000 kijkers had getrokken. Daarmee staat zijn programma op nummer 12 van meest bekeken tv-programma’s van zaterdag 11 september. Is dat goed? John de Mol, eigenaar van StukTV en van …