Enzo Knol Wederom Misbruikt – De Telegraaf: YouTubers Maken Kinderen Bankroet!

Alle YouTubers

In een filmpje van De Telegraaf worden YouTubers bijna als oplichters neergezet. Bovendien wordt voor de zoveelste maal een afbeelding van Enzo Knol in de thumbnail gebruikt en dat terwijl de YouTuber zelf niet eens wordt genoemd in het filmpje! Wel wordt onder andere Dylan Haegens opgevoerd en natuurlijk als vlogger weer.

Kinderen bankroet?

Het verhaal is dat YouTubers producten aanprijzen die vervolgens door de kinderen blindelings worden gekocht. De Telegraaf maakt het in de titel van het filmpje wel bijzonder grof: De titel luidt: ‘YouTubers baas over jouw geld’. En als dat niet grof genoeg is luidt de subtitel: ‘YouTubers maken kinderen bankroet’.

Opmerkelijk: als je ‘bankroet’ intypt in Google kom je onder andere de afbeelding van Enzo Knol tegen, omdat De Telegraaf de foto van de vlogger heeft gebruikt voor hun filmpje!

In het filmpje zelf komen ze met geen enkel bewijs dat hier ook maar iets van klopt. En over welke gesponsorde artikelen hebben we het dan die kinderen ‘bankroet’ zouden maken?

Een mevrouw die er verstand van zou moeten hebben vertelt als voorbeeld over slime maken. Heel veel YouTubers hebben ondertussen slijm gemaakt en mevrouw beweert dat dit is gesponsord. Hoe weet zij dat? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, laat staan dat dit kinderen bankroet maakt.

Slijmende YouTubers

De basis ingrediënten van slijm maken bestaan namelijk uit scheerschuim en lijm. Daarnaast kan je er kleurstoffen in stoppen en wasmiddel. Denken ze werkelijk dat scheerschuim- of wasmiddelenfabrikanten YouTubers hierom sponsoren?

Het is een rage die snel weer voorbij is en omdat het een rage is worden er hierover video’s gemaakt. Niet omdat de YouTubers gesponsord worden. Scheerschuimfabrikanten sponsoren wel de weerloze lezers van De Telegraaf.

Enzo Knol heeft een tijd geleden woedend gereageerd toen zijn naam ook in een negatief rapport over YouTubers en sponsoring werd gebruikt. Zijn verweer kwam erop neer: als je het niet kan betalen moet je het niet kopen. En: ouders hebben ook een verantwoordelijkheid. Als je kind iets wil dat te duur is zeg je ‘nee’.

Onwetendheid

Het is aan de ouders en hun opvoeding of kinderen alles maar kopen wat los en vast zit. Reclame gericht op kinderen kom je overal tegen, tot in de supermarkt aan toe. Lijkt me gewoon bij de opvoeding passen. Om YouTubers te beschuldigen dat ze weerloze kinderen helemaal leegtrekken getuigt van een beschamende onwetendheid over dit onderwerp bij de journalisten van deze krant. Foto: YouTube.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enzo Knol
Enzo Knol Verdrietig – Webshop Nog Steeds Offline

De webshop Knolower.nl is nog steeds offline en dat kan nog wel een tijdje duren voordat hij weer bereikbaar is. Eerder had Enzo Knol groots aangekondigd dat zijn nieuwe webshop op 28 februari online zou zijn. Dat gebeurde wel, maar ging helemaal mis. De site was onbereikbaar! Nu zou het …

Enzo Knol
Enzo Knol Start Podcast De Bennies Op Spotify

Wat een verrassing! Samen met zijn vrienden Noël Dekkers en Thijs start Enzo de podcast De Bennies. Vanaf 3 maart kan je die elke vrijdag op Spotify beluisteren. Dat ze wat samen van plan waren was al eerder duidelijk. De drie jongemannen waren een paar keer samen gaan lunchen met …

Enzo Knol
Enzo En Nathan Gouden Duo – Was Bijna Niet Doorgegaan

De wintervlogs van Enzo Knol trekken zoal veel de aandacht maar dit keer nog meer vanwege een speciale gast: YouTuber Nathan Vandergunst, ook wel bekend als Acid. De Belgische YouTube ster is al jaren een groot bewonderaar van Enzo en mocht eerder de blonde vlogger de weg wijzen in Brugge. …