Knolpower <3

Dit keer heeft het gratis dagblad Metro iemand van het Nibud gevonden om een negatieve commentaar te geven over vlogger Enzo Knol.
Nibud is een organisatie voor budgetvoorlichting. Kort gezegd: ze geven informatie over geld uitgeven.
Een woordvoerder zegt in Metro: „Neem een Enzo Knol met 800.000 volgers. Alles wat hij heeft, willen de leerlingen ook. Het is een nieuwe manier van reclame maken. Vloggers zouden hier eigenlijk mee moeten oppassen.”
Haar verhaal: ouders komen in geldproblemen omdat hun kinderen alles kopen wat de vloggers ook hebben
BALR
Tja, wat moet je hier nu mee? Enzo draagt wel eens een trui van BALR. Gaan jongeren daardoor massaal dit merk dragen? Of moet de populaire YouTuber HEMA ondergoed gaan dragen omdat dit goedkoper is?
Knolpower kleding
Enzo draagt vaker Knolpower kleding. Komen ouders in geldproblemen omdat ze voor hun kind een Knolpower pet kopen? Lijkt me sterk.
Xboard
Je ziet Enzo de laatste tijd op een Xboard rondrijden. Zo’n elektrische board dat op batterijen werkt. Dat speeltje kost in de winkel iets van 700 euro. Denk echt niet dat dit door duizenden fans wordt gekocht omdat Enzo hier op rijdt.
iPhone
Natuurlijk heeft de vlogger invloed, maar wie heeft dat niet? Het is een natuurlijke gevolg van zijn populariteit. Maar wat moet Enzo dan doen? Hij komt wel eens in beeld met een iPhone. Moet hij dat dan expres buiten beeld laten? Er zijn miljoenen mensen die zo’n smartphone hebben. Waarom Enzo dan niet?
Hij filmt ten slotte zijn eigen leven en van niemand anders. En heeft dagblad Metro soms zelf ook geen reclame in haar blad dat gericht is op jongeren? Dat blad staat vol met reclame over SIM only kaarten en smartphones, juist gericht op jongeren.
Hoeveel ouders zijn wel niet in de geldproblemen gekomen door Metro? Juist!