De video’s van StukTV blijven nog komen ondanks het coronavirus, maar daar kan snel een einde aan komen. De filmpjes zijn voordat de ‘corona-crisis’ toesloeg opgenomen. Vraag is of successeries zoals Het Jachtseizoen later alsnog kunnen worden opgenomen.
Niet alleen het virus maakt het moeilijk om met anderen te werken, ook Talpa (eigenaar van StukTV) heeft het moeilijk.
Dat mediabedrijf is in zwaar weer gekomen doordat adverteerders hun reclamebudgetten stopzetten. Want ja, noem maar iets: IKEA en C & A zijn gesloten, dus heeft het weinig zin om daar nu veel reclame voor te maken.
Talpa-eigenaar John de Mol heeft ‘draconische maatregelen’ aangekondigd in een mail aan zijn personeel. De mediatycoon vertelt ‘nog nooit een crisis van deze omvang en met deze enorme inpact’ heeft meegemaakt.
Die mail van John hebben de jongens van StukTV dus ook gekregen. Veel tv-producties liggen op dit moment stil en het is de vraag of de YouTubers daar verschoont van blijven.
YouTube heeft wel gemeld dat er meer naar hun videodienst wordt gekeken, dat wil niet zeggen dat er ook meer wordt verdient door de YouTubers. Hoe ernstig de gevolgen zullen zijn voor iedereen in de entertainmentindustrie moet nog blijken.