Paultje schiet in zijn KingAlert video van 20 april uit zijn slof. Gut, meneertje Goudsmit is zelf bang geen inkomsten meer te krijgen. Op het laatst roept hij uit dat hij zeer geirriteerd is maar hij weet niet waarom. Dat hersencellen bij Paul Goudsmit snel afsterven is iedereen wel bekend, maar zo snel (in 11.49 min.) hahaha…
Er wordt best veel (sluik) reclame gemaakt in filmpjes op YouTube. Van de grote tot en met de middelgrote YouTubers. Paul aait weer eens over zijn eigen bolletje en dat van zijn eigen YouTube vriendjes. Het meest irritant is de reclame vooraf of tijdens het kijken naar een YouTube video. Dat wordt door niemand ergens genoemd. Alcohol reclame, dure auto’s etc. en dat voor een doelgroep die daar niet eens aan toe is.
De Grotere en de grootste YouTube kanalen worden dagelijks overspoeld met aanvragen van (grote) fabrikanten/producenten. Logisch, dat er (selectief) wordt toegehapt om hieraan mee te doen. Het zijn harde euro’s. kijk naar EnzoKnol. Enzo krijgt goed betaald van Sony Camera’s co. Zo’n fabrikant ziet gelegenheid om met ruim 1 miljoen views per dag haar product aan te prijzen. Als 3% van de terugkomende kijkers een (vlog)camera van Sony aanschaft is dat een extra afzet kanaal van 30.000 stuks x € 500,00 voor een camera maakt een extra omzet van € 15.000.000 . Daar kan Knollie best wel € 15.000 voor krijgen. Daarnaast is zijn equipment volkomen gratis inclusief reparaties. Zo ook Enzo en KPN (+/- € 10.000), Enzo en Bosch (+/- € 5.000) Enzo en Sony Speakers Co. (+/- € 15.000) etc. Dat hij bij zijn broer Milan langs gaat op een vakantiepark is ook betaald. (Zie ook dat zij samen al eens eerder een campagne voor deze vakantiepark organisatie heeft gedaan) Enzo grabbelt voor al deze campagnes minstens € 80.000 per jaar bij elkaar.
Nogmaals Enzo verdient bakken met geld. Daarnaast loopt zijn merchandise nog steeds als een speer! Menig YouTuber is best wel jaloers op Enzo. Zijn netto opbrengst merchandise voor aftrek van belastingen wordt inmiddels geschat op minstens € 140.000 per jaar.
Het totaal aantal video views tot op heden (voor het gemak met rekenen afgerond) bedraagt 1.150.000.000 views. CPM € 1,20 en even 4 jaar actief van gemaakt, maakt een inkomsten op zijn views van bruto € 345.000 per jaar.
Inkomen op jaarbasis:
Views : € 345.000 (hier gaat nog inkomstenbelasting van af)
Merchandise : € 140.000 (hier gaat nog inkomstenbelasting van af)
Campagnes: : € 80.000 (hier gaat nog inkomstenbelasting van af)
Totaal: € 565.000 bruto per jaar.
Enzo heeft het in zijn laatste vlog over dromen laten uitkomen. Wel jammer dat hij zijn belofte naar zijn fans toe niet nakomt om alle provincies aan te doen met zijn Enzo Knol toer en een fan meeting in Belgie. Laat een droom van een fan dan ook uitkomen om je aan deze belofte te houden, ondanks dat de kaartjes maar beperkt zijn tot 300 stuks per meeting.