
In de video’s van Youtube ster Enzo Knol kom je af toe een man met een baard tegen die de vlogger voorstelt als Eugène. Hij is van Divimove, een Duits mediabedrijf dat ruim 1500 Youtube sterren in Europa vertegenwoordigt. Enzo’s broer Milan heeft Divimove attent gemaakt op Enzo toen hij nog onbekend was. Toch hebben ze hem meteen geboekt.
De broer van de bekende Milan, dachten ze, dat moet wel goed zitten en daar hebben ze geen seconde spijt van gehad.
Enzo is ook zeer tevreden met het bedrijf. Eugène is zelfs tijdens de Fanmeeting in de Amsterdam Hallen aanwezig. Een fan van Enzo herkent hem en wil met de vertegenwoordiger van Divimove op de foto. Gezien de enorme publiciteit die Enzo de laatste maanden ontvangt – juist ook door de meeting die zo uit de hand liep – lijkt me dat de marktwaarde van de in Hilversum woonachtige Youtube ster alleen maar kan stijgen. Maar wat wil Divimove nu precies bereiken?
Geld verdienen met Youtube
Het van oorsprong Duits bedrijf heeft als doel om de bekendheid van Youtube sterren te gelde te maken. Je kan nu al geld verdienen met Youtube, maar Divimove brengt de sterren van de videodienst in contact met bedrijven en zorgt zo voor meer reclame-inkomsten.
Zo zijn ze ook samenwerking met Blue Circle aangegaan, het mediabedrijf dat tv-series als Boer Zoekt Vrouw en RTL’s Late Night produceert. Enzo en zijn Youtube vrienden mogen gebruik maken van de faciliteiten van deze producent. Uitleg Blue Circle.
Dit moet hoogwaardige video’s opleveren en entertainment waarbij de overgang tussen de oude media (televisie en radio) en de nieuwe media (Youtube) vervaagt. De populariteit van Youtube onder de jeugd maakt dat tv-producenten op zoek zijn naar manieren waarbij ze Internetberoemdheden kunnen inzetten voor de tv en andersom.
Want de vraag is natuurlijk: zullen de jongeren van nu hun kijkgewoonte loslaten naarmate ze ouder worden en naar tv overschakelen of blijven ze filmpjes kijken op Youtube?
Ieder minuut dat je de videodienst gebruikt zorgt dat je wegblijft van de tv. Lijkt me slechts een kwestie van tijd voordat Enzo in wordt gezet voor een tv-programma. Het aantal abonnees stijgt alsmaar.
In november 2014 heeft hij de 450.000ste abonnee binnengehaald. En iedere maand stijgen navenant het aantal keren dat zijn video’s worden bekeken. In oktober 2014 was dat al bijna 18 miljoen keer en elke keer zullen deze cijfers weer moeten worden bijgesteld. Die kijkers willen de tv bedrijven maar wat graag zelf ook hebben.
Enzo naar tv?
Dus hoe lang zal Enzo nog doorgaan op Youtube? Zal hij de overgang maken naar tv of zal hij beide kunnen blijven doen? Wat betreft geld is tv nog altijd het meest aantrekkelijke. Ondanks de miljoenen views per maand kan de lieveling van duizenden jonge fans er nog steeds niet riant van leven. Of zal Divimove daar verandering in brengen?
Abonneer snel maar dan je mist niets
mijn kanaal: Garik Khechatoorian
misschien vinden jullie interessant omdat ik een dove vlogger ben?
Abonneer op mijn kanaal beautieevall
Alvast bedankt?❤
Willen jullie abnrn op mijn kanaal aub
https://m.youtube.com/feed/account
Ik ben een youtuber en wil heel graag dat u me sponsors dankuwel
dat gaat ‘m ni lukken hier dan moet je naar divimove zelf gaan en best wel groot zijn
Aboneer