Monica klust gewoon wat bij, want ze is ook af en toe te zijn bij het bedrijf SPEC Entertainment van Ali B.

Concentrate is eigendom van RTL Multi Channel Netwerk (MCN). Op die site worden onder andere Kaj, Zu5e, Dionne ( OnneDi), Tomas (Zomaer) en Monica Geuze gepromoot. Die zijn lid van deze Multi Channel Netwerk.
Dat betekent dat hun zakelijke belangen worden behartigd door dit RTL netwerk. Hun doel is om meer adverteerders te binden aan jouw geliefde YouTube-ster. De grootste MCN is Divimove die o.a. Enzo Knol als klant heeft.
Concentrate heeft ook een YouTube-kanaal en die heeft al meer dan 5 miljoen views in 3 maanden en 60.000 abonnees binnengeharkt.
RTL vindt dat erg veel, ik vind dat erg weinig.
Zu5e bij Linda de Mol?
Meerdere keren heb ik reclame op RTL tv gezien voor deze website van de YouTubers. Zelfs tijdens de commercial break van 1 van de best bekeken programma’s van de Nederlandse tv, Linda de Mol’s Ik Hou Van Holland met 2 miljoen kijkers, zag ik ineens Kaj van Ree (Zu5e) opduiken. Ook de andere YouTubers van RTL MCN schoven voorbij alsof ze reclame maakten voor een haarshampoo.
Ik begreep al niet waarom RTL zoveel moeite deed om een eenvoudige website onder de aandacht te brengen. De waarde van 1 zo’n spotje bij Linda’s show moet vele duizenden euro’s zijn.
5 miljoen views is niet veel
5 miljoen views met populaire YouTubers in 3 maanden is dan niet erg veel: iets minder dan 1,7 miljoen views per maand.
Wel benieuwd hoe dit nu verder gaat. Opmerkelijk genoeg gebruikt RTL MCN hun grootste ster voor dit kanaal weer niet: Mertabi (Marrokaan geeft rijles) hebben ze thuis gelaten. Zijn typetjes zijn geschikt om zo op tv uit te zenden, maar tot nog toe hebben ze hem geen show aangeboden.
Eerder was al uitgelekt dat RTL Boulevard gebruik wilde maken van Enzo Knol en andere YouTubers om hun dagelijkse programma populairder onder jongeren. Ook daar heb ik nog niets van gezien.
Zie ook: welk bedrijf zit achter Concentrate.nl?
Foto: Kaj voor het gebouw van Talpa, eigenaar John de Mol; Instagram.