Enzo Naar 1 Miljoen Abonnees?

2014 sluit Enzo af met een geweldig record. Maar liefst 500.000 mensen hebben zich reeds geabonneerd op het Youtube kanaal van Enzo Knol. Dat record heeft hij tijdens zijn 501ste vlog weten te behalen. Zijn vorige vlog, de 500ste, heeft al meer dan 50.000 likes gekregen.

Enzo Knol wordt aan alle kanten gefeliciteerd voor het bereiken van de 500.000 abonnees. Foto: Twitter
Enzo Knol wordt aan alle kanten gefeliciteerd voor het bereiken van de 500.000 abonnees. Foto: Twitter

En dat heeft hij in iets van 1 1/2 jaar weten te bereiken door iedere dag, 7 dagen van de week, zijn leven te filmen.  Maar kan Enzo Knol ook doorgroeien naar de magische grens van 1 miljoen abonnees? Lijkt welhaast onmogelijk voor een Nederlandse Youtuber.

Enzo naar 1 miljoen abonnees?

In 2014 is Enzo de Nederlandse Youtber geworden met het meest aantal nieuwe abonnees. En nog steeds zie je dat er elke dag honderden abonnees erbij komen. Succes trekt weer meer mensen aan.

Enzo de vlogger kan wat dat betreft nog wel even verder groeien. Nu staat nog het Nederlandse Youtube kanaal Kud nr 1 met de meest aantal abonnees, maar die zal Enzo binnen een paar maanden hebben ingehaald. 600.000 abonnees zal hij in 2015 zeker bereiken. Maar kan hij nog verder groeien? Kan Enzo die 1 miljoen abonnees bereiken?

Er moet op een gegeven moment een afvlakking zijn. Onderhand kent iedere jongen of meisje wel Enzo Knol. De groei waar hij stiekem op hoopt zal vooral moeten komen van volwassenen. Als die ook Enzo omarmen dan is zijn kostje gekocht. Dan zal daadwerkelijk het moment aanbreken dat hij die 1 mijloen abonnees weet te bereiken.

Enzo gaat als een speer. Foto: Twitter
Enzo gaat als een speer. Foto: Twitter

Media aandacht in vooral de volwassen pers zal zeker helpen om dat doel te bereiken. Zal hij die ook in 2015 krijgen? NRC Next, RTL Late Night, talkshow Pauw, Zapplive, allemaal hebben ze flink wat aandacht aan de bekende vlogger gegeven. Maar zullen ze ook in 2015 aanleiding zien om Enzo erbij te halen?

Enzo’s doorbraak

Het helpt in ieder geval als er iets mis gaat. Zijn razendsnelle groei in 2014 heeft hij vooral aan 2 incidenten te danken. Het breken van zijn arm in zijn vlog heeft ‘Knollie’ zijn eerste doorbraak gegeven naar zijn Youtube succes.

De tweede doorbraak zou je die bewust fanmeting in Utrecht kunnen noemen. De buitenwereld die nog niet eerder van Enzo Knol had gehoord zag met verbazing toe hoe honderden fans zijn auto bestormden toen hij bij de Jaarbeurs aankwam.  Wie was die jongen uit Assen? En, hoe kan iemand nu zo populair worden door dagelijks je eigen leven te filmen?

Als hij die 1 miljoen wil halen (en dat wil Enzo) dan is er een derde stunt voor nodig en misschien nog wel een vierde. Net zoals de twee vorige incidenten die hem een enorme explosie aan aandacht hebben opgeleverd zal deze derde gebeurtenis ook niet te plannen zijn.

Ik heb zo’n gevoel dat Enzo Knol dat best wel eens gaat lukken. Als er iemand in staat is als eerste Nederlandse Youtuber de 1 miljoen grens te passeren dan moet het wel Enzo Knol zijn. Daar zullen dan nog wel heel veel vlogs voor nodig zijn. En Knolpower!

 

Omg mensen snappen niet dat “Kwebbelkop” en “Jelly” gewoon veel groter zijn dan dit kereltje? Ze hebben miljonen abbonees en zijn Nederlands

Mensen begrijpen het wel en de pers ook. Enzo heeft het grootste Nederlandstalig kanaal. Kwebbelkop is Engelstalig.

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

YouTube Money van Fijne Vrienden
Youtube
YouTube Money Van Fijne Vrienden Trending Topic

Hebben Veraz Fawaz en de Oostblocker een hit te pakken? ‘Maak YouTubeMoney net als die Knol Enzo’. Dat is de eerste zin van een liedje over, jawel, YouTube Money. Die zin hoor je ook vele malen terugkeren in de video. Fijne Vrienden heeft de clip onlangs in de Bijlmer opgenomen. …

GameplayWorldXL
Schoolagenda Van Gio en TiesGames

Gio aka GameplayWordXL en de rest van de squad (o.a TiesGames, Sjaak en @Unagize) komem met hun eigen schoolagenda. Die zal voor het komende schoolseizoen 2016/2017 bedoelt zijn. Verwacht hem dus al in de aankomende zomer in de winkel te zien. De YouTubers waren naar Hilversum afgereisd voor een fotoshoot. …

Youtube
2
Concentrate Claimt Wel Erg Veel – Kaj Bij Linda de Mol?

Concentrate is eigendom van RTL Multi Channel Netwerk (MCN). Op die site worden onder andere Kaj, Zu5e, Dionne ( OnneDi), Tomas (Zomaer) en Monica Geuze gepromoot. Die zijn lid van deze Multi Channel Netwerk. Dat betekent dat hun zakelijke belangen worden behartigd door dit RTL netwerk. Hun doel is om meer adverteerders …